Abu Huraira r.a. se riwayat hai Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya ke ‘Qiyamat ke din bande ka sab se pehle namaz ka hisab hoga agar wo durast hui to wo kamyab hua aur najat paagaya aur agar wo kharab hui to wo na-kaam hua aur khasaara pane walo’n mein se hoga. Agar iske farzo’n se kuch naaqis hua to Allah farmaega ke mere bande ki nafil dekho aur phir in nafilo’n se farz ki kami poori ki jaaegi isi tarha iske baaqi a’amal ka hisab hoga.’.
(Abu Dawood: al Salah 864 – Tirmizee: 413 – Nisaai: 465)
Nafil Aur Sunnatei’n Ghar Mein Padhna Afzal Hain:
Zaid bin Sabit r.a. se riwayat hai ki Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Farz namaz ke alawa baaqi namaz ghar mein padhna afzal hai.’
(Bukhari: 731 – Muslim: 781)
Abdullah bin Saad r.a. se riwayat hai ke main ne Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм se daryaft kiya ke nafil namaz ghar mein padhna afzal hai ya masjid mein?
Aap ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya ke: ‘Kiya tum nahi dekhte ke mera ghar masjid ke kis qadr qareeb hai iske bawajood faraaez naamz ke alaawa mujhe ghar mein namaz padhna ziyada pasand hai.’
(Ibne Majja: Iqaamatis Salah 1378) Imam Buseeri aur Imam Ibne Khuzaima ne ise Saheeh kaha.
Nabi e Akram ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Jab tum masjid mein namaz padho to namaz ka kuch hissa (nawaafil, sunnatei’n) apne gharo’n mein padho, Allah is namaz ke sabab ghar mein bhalaai dega.’
(Muslim: Salatul Musafireen 778)
Abdullah bin Umar r.a. se riwayat hai Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Apni namazo’n ka kuch hissa apne gharo’n mein padho (jaise qabrastan namaz se khali hote hain aise hi) apne gharo’n ko qabrastan na banaao.’
(Bukhari: 432 – Muslim: 777)
Mokkedah Sunnatei’n – Bahisht Mein Ghar:
Umme Habeeba r.a. kahti hain ke Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Jo shaqs din aur rat mein (farzo’n ke alawa) 12 rakatei’n padhe iske liey bahisht mein ghar banaya jaata hai.’ (Muslim: Salatul Musafireen 728).
Abdullah bin Shaqeeq r.a. riwayat karte hain ke main ne Aisha Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ke nafilo’n ka haal dariyaft kiya to Aisha r.a. ne kaha: ‘Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм mere ghar mein Zohar se pehle 4 rakatei’n padhte the, phir Aap nikalte aur logo’n ke sath (Zohar ke farz) padhte, phir (ghar mein) daqhil hote aur 2 rakat namaz padhte. Aap logo’n ke sath maghrib ki namaz padhte, phir (ghar mein) daqhil hote aur 2 rakat (sunnat) padhte, phir Aap logo’n ke sath isha ki namaz padhte, phir (ghar mein) daqhil hote aur 2 rakat namaz padhte aur raat ko Aap 9 rakat (Tahajjud ki) namaz padhte in mein witar bhi hota tha aur jab subha namudaar hoti to (namaz e Fajr se pehle) 2 rakat (sunnat) padhte.’
(Muslim: Salatul Musafireen 730).
Abdullah bin Umar r.a. farmate hain ke main ne Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм se 10 rakatei’n yaad ki, Zohar se pehle 2 rakat, 2 rakat Zohar ke baad, 2 rakat Maghrib ke baad, 2 rakat Isha ke baad aur 2 rakat Fajr se pehle.
(Bukahri: al Tahajjud 1180 – Muslim: Salatul Musafireen 729)
Ummul Momineen Umme Habeeba r.a. se riwayat hai ki Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Jis ne Zohar se pehle 4 rakat aur Zohar ke baad 4 rakat ki hifaazat ki is par jahannam ki aag haraam hai.’
(Abu Dawood: al Tatwoo 1269)
Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Raat aur din ki (nafil) namaz do (2) do (2) rakatei’n (padhi jaati) hain.’
(Abu Dawood: Abwab al Tatwoo 1295) Imam Ibne Khuzaima aur Imam Ibne Hibban ne ise Saheeh kaha.
Maloom hua ke 4 rakat sunna do (2) do (2) karke adaa karni chahiey.
Asr Se Pehle 4 Rakat:
Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Jo shaqs Asr se pehle 4 rakat (sunnat) padhe, Allah is par rahmat kare.’
(Tirmizee: al Salah 430 – Abu Dawood: Abwab al Tatwoo 1271) Ise Imam Ibne Khuzaima, Imam Ibne Hibban aur Imam Nawavi ne Saheeh kaha.
Ali r.a. se riwayat hai Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм Asr se pehle 4 rakat padhte the aur 2 rakat ke baad tasshahud aur dua padh kar salam pherte the.
(Tirmizee: 429) Imam Tirmizee ne Hasan kaha.
Maghrib Se Pehle 2 Rakat:
Abdullah al Maznee r.a. riwayat karte hain ki Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Maghrib ki (farz) namaz se pehle namaz padho, Aap ne 3 baar farmaya aur teesri baar kaha jiska dil chaahe, ye is liey farmaya ke Aap naapasand karte the ke log isko sunnat e mokkeda banaalei’n.’
(Bukhari: Abwab al Tahajjud 1183)
Sayyadna Anas r.a. se riwayat hai ke Madeena mein muezzin Maghrib ki azan kehta, ham sab sunnato’n ki taraf daudte aur 2 rakatei’n padhte. Log is kasrat se 2 rakatei’n padhte ke ajnabi ye guman karta ke Maghrib ki jamat ho chuki hai.
(Muslim: Salatul Musafireen 837)
Marsad bin Abdullahr.a., Oqba r.a. ke paas aae aur kaha: ‘Kya ye ajeeb baat nahi ke Abu Tameem r.a. Maghrib ki namaz se pehle 2 rakat padhte hain?
Oqba r.a. ne kaha ke ham bhi Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ke zamane mein padhte the. Inho’n ne poocha: Ab kyo’n nahi padhte?
Kehne lage ke masrufiyat (ki wajah se).’
(Bukhari: al Tahajjud 1184)
Fajar Ki Sunnato’n Ki Fazeelat:
Sayyada Aisha r.a. kehti hain ke Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм ne farmaya: ‘Fajar ki 2 sunnatei’n duniya aur jo kuch duniya mein hai, is se behtar hain aur mujhe fajar ki 2 rakat (sunnatei’n) saari duniya se ziyada mehboob hain.’
(Muslim: Salatul Musafireen 725)
Sayyada Aisha r.a. se riwayat hai ke Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм Nawaafil (sunan) mein se kisi cheez par itni muhafizat aur mudawemat nahi karte the jis qadr Fajr ki 2 sunnato’n par karte the.
(Bukhari: al Tahajjud 1169 – Muslim: Salatul Musafireen 724)
Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм jab Fajr Ki 2 sunnatei’n padhte to daei’n pehlu par let‐te the.
(Bukhari: al Azan 626 – Muslim: Salatul Musafireen 7366)
Hafiz ibne Hajar raheemaullah farmate hain ke salaf mein se baaz masjid ki bajaae ghar mein daei’n pehlu letna mustahab jaante the, kyo’nke Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαн нυ αℓℓαyнє ωαѕαℓℓαм se ye zikr nahi milta ke Aap masjid mein daei’n pehlu let‐te the. (Fathul Baari)
Sunnato’n Ki Qazaa:
Ummul Momineen Umme Salma r.a. bayan karti hain ke main ne Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαнυ αℓαyнє ωαѕαℓℓαм se suna ke Aap Asr ke baad namaz padhne se mana karte the phir main ne dekha ke Aap ne Asr ki namaz ke baad 2 rakatei’n padhei’n main ne aap se iski wajah poochi to Aap
ne farmaya: ‘Baat ye hai ke mere paas qabeela Abdul Qais ke log (ehkaam e deen seekhne ke liey) aae the inke sath (meri masroofiyat ne) mujhe Zohar ke baad ki 2 rakat sunnato’n se baaz rakha pas ye wo dono’n thei’n (jo main ne Asr ke baad adaa ki
hain)’
(Bukhari: al Sahoo 1233 – Muslim 834)
Fajr Ki Sunnatei’n Farzo’n Ke Baad Padh Sakte Hain:
Agar aap aise waqt masjid mein paho’nche ke jamat khadi hogai ho aur aap ne sunnatei’n na padhi ho’n to is waqt sunnatei’n mat padhei’n kyou’nke Rasool Allah ne farmaya: ‘Jab namaz ki aqaamat (takbeer) ho jaae to farz namaz ke alawa koi namaz nahi hoti.’
(Muslim: Salatul Musafireen 710)
Aisi soorat mein aap jamat mein shamil ho jaaei’n aur farz padh kar sunnatei’n padh lei’n. Chunache Rasool Allah ne 1 shaqs ko subha ki farz namaz ke baad 2 rakatei’n padhte hue dekh kar farmaya: ‘Subha ki (farz) namaz 2 rakatei’n hain (tum ne mazeed 2 rakatei’n kaisi padhi hain?). Is shaqs ne jawab diya. Main ne 2 rakatei’n sunnat (jo farzo’n se pehle hain) nahi padhi
thei’n. Inko ab padha hai. (ye sun kar) Aap ne farmaya: Phir koi harj nahi.’
(Abu Dawood: al Tatwee 1267 – Ibne Majja 1154 – Ibne Khuzaima 1116) Ise Imam Ibne Hibban, Imam Haakim V1 P274‐275 aur Imam Zahabi ne Saheeh kaha.
1 Shaqs masjid mein aaya Rasool Allah subha ke farz padh rahe the. Is ne masjid ke 1 kone mein do rakat sunnat padhi. Phir jamat mein shamil hogaya. Jab Aap ne salam phera to farmaya: ‘Tum ne farz namaz kis ko shumar kiya jo akele padhi thi is ko ya jo hamare sath jamat se padhi hai?’
(Muslim: Salatul Musafireen 712)
Maloom hua ke farz hote waqt sunnato’n ka padhna durust nahi hai.
Nafil Namaz:
Koi saahab ye khayal na karei’n ke ham ne namazo’n ki rakato’n ko kam kardiya hai yaani faraaez aur sunnatei’n gin li hain aur nafil chhor diya hain. Musalman bhaiyo’n ko maloom hona chaahiey ke nawafil apni khushi aur marzi ki ibaadat hai. Rasool Allah ne kisi ko padhne ke liey majboor nahi kiya, is liey hamei’n koi haq nahi hai ke ham apne nafilo’n ko farzo’n ka zaroori aur
laazmi zameema bana dalei’n.
Farzo’n ke sath Aap ki nafil ibaadat yaani sunnatei’n aagai hain jin se namaz poori aur mukammil
hogai hai, nawaafil ham mamnua’a auqaat ke siwa din aur raat ke sab auqaat mein adaa kar sakte hain.
Umroo bin Absa r.a. se riwayat hai ke main ne Rasool Allah ѕαℓℓαℓℓαнυ αℓαyнє ωαѕαℓℓαм se arz ki ke mujhe namaz ke mutalliq khabar dijiey to Aap ne farmaya: ‘Subha ki namaz padh, phir suraj tuloo aur ooncha hone tak namaz se ruk jaa is liey ke ye shaitan ke 2 seengo’n ke darmiyan tuloo hota hai aur is waqt kuffar isko sajda karte hain, phir namaz padh yaqeenan namaz mein farishte haazir hote hain aur sooraj ke seedha sar par hone ke waqt namaz se ruk jaa is liey ke is waqt jahannam bhadkaai jaati hai aur phir suraj dhalne ke baad padh is liey ke namaz ke liey farishte haazir hote hain, phir namaz Asr padh, phir is ke baad ghuroob aftaab tak
thaher jaa is liey ke ye shaitan ke 2 seengo’n ke darmiyan ghroob hota hai aur is waqt kuffar ise sajda karte hain.’
(Muslim: al Salah 832)